automatyk
Administrator
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:16, 27 Lis 2007 Temat postu: wykład 26.11.2007 programiki |
|
|
ponizej umieszczam 3 programiki ktore bedziemy musieli jutro zrobic na cwiczeniach
program 2:
Cytat: | #include <stdio.h>
#include <time.h>
#include <stdlib.h>
int los(int min, int max)
{
return (min+ rand()*(max-min+1)/RAND_MAX);
}
#define pol(a,b) (a+ (b-a)/2)
main()
{
int n=1,x;
float min=1, max=30;
srand(time(0));
x=los(min, max);
do
{
if (x<pol(min,max))
max=floor(pol(min,max));
else min=ceil(pol(min,max));
printf("%d. <%f.2,%.2f ;%d>\n",n,min,max,x);
n++;
} while (min!=max && n<20);
}
|
programik 3:
Cytat: | #include <stdio.h>
typedef
struct Punkt {
int x,y;
} punkt;
#define sqr(a) (a)*(a)
void wypiszP(punkt A)
{
printf("(%d,%d)",A.x,A.y);
}
float odl(punkt P1, punkt P2)
{
return sqrt(sqr(P1.x-P2.x)+sqr(P1.y-P2.y));
}
main()
{
punkt A={0,-10},B={2,4};
printf("odleglosc pomiedzy punktami: ");
wypiszP(A); wypiszP(B);
printf("wynosi: %f\n",odl(A,B));
}
|
programik 4:
Cytat: | #include <stdio.h>
typedef
struct Punkt {
int x,y;
} punkt;
typedef
struct Okrag {
punkt O;
float r;
} okrag;
#define sqr(a) (a)*(a)
void wypiszP(punkt A)
{
printf("(%d,%d)",A.x,A.y);
}
void wypiszO(okrag O)
{
printf("(%d,%d;%f)",O.O.x,O.O.y,O.r);
}
float odl(punkt P1, punkt P2)
{
return sqrt(sqr(P1.x-P2.x)+sqr(P1.y-P2.y));
}
main()
{
punkt A={0,34};
okrag O;
//={0,0,4};
float kryterium;
O.O.x=0;
O.O.y=0;
printf("Punkt "); wypiszP(A); printf("lezy");
kryterium=odl(O.O,A)-O.r;
if (kryterium<0)
printf("wewnatrz okregu");
else if (kryterium>0)
printf("poza okregiem");
else printf ("na okregu");
return 0;
}
| [/list]
Post został pochwalony 0 razy
|
|